Reklamationer av produkter och leveranser

Vi har en gemensam e-postadress för alla kundkontakter som gäller produktreklamationer och leveransstörningar. Vi lovar att svara på inkomna meddelanden inom 48 timmar. Anmärkningar gällande produkter och transporter samt övriga reklamationsärenden skickas i första hand per e-post till:

virheselvittely@chipsters.fi

  • I brådskande ärenden är vårt servicenummer 020 773 8281.

Instruktioner

  • Alla anmärkningar bör göras samma dag som produkten mottagits.
  • Då du tar kontakt lönar det sig att först nämna vilket kundnummer ditt verksamhetsställe har samt numret på forsedeln. På så sätt kan vi genast koppla ihop reklamationen med rätt beställning.
  • Vid produktreklamationer spårar vi rätt parti och länk i händelsekedjan med hjälp av uppgifterna på förpackningens etikett.

Nedan listas de uppgifter som behövs för produktreklamationer (uppgifterna på etiketten varierar beroende på produkten:

  • En noggrann beskrivning av orsaken till reklamationen (t ex fel på smak eller konsistens, trasig förpackning, främmande föremål i produkten, kvalitetsfel – hurudant?)
  • Produkt/produktnummer
  • Förpackningsdag
  • Sista förbrukningsdag
  • Förpacknings-ID
  • Partibeteckning
  • EAN-kod
  • Anläggnings-ID
  • Förpackare (initialer på etiketten)
  • Övriga info, t ex. fiskarens nummer
  • I ditt e-post kan du också bifoga en bild på förpackningens etikett och på produkten.