Terveystietoa

Kala on todellista terveysruokaa. Lisää kalansyöntiä ja nauti monipuoliset ravintoaineet suoraan alkuperäispakkauksessaan!

Terveysvaikutukset

Ensiluokkaisista, tuoreista kaloista valmistetut tuotteemme edistävät tutkitusti terveyttäsi. Kalan säännöllinen käyttö vähentää mm. sydän- ja verisuonitautien riskiä sekä parantaa diabeetikoiden sokerinsietokykyä; terveysvaikutukset ovat huomattavasti mahdollisia haittoja merkittävämpiä. Kalassa saat monipuolisen valikoiman vitamiineja, rasvahappoja ja muita ravintoaineita suoraan alkuperäispakkauksessaan.

Kala on monipuolista, helposti sulavaa ja maukasta ravintoa. Se kypsyy nopeasti, herkullinen kala-ateria syntyy parhaimmillaan muutamassa minuutissa. Useimmissa kaloissa on vain vähän energiaa; ateriasta jää kevyt ja hyvä olo.

Kala on erinomainen monityydyttymättömien omega-3-rasvahappojen lähde. Se sisältää erityisesti tärkeää eikosapentaeenihappoa (EPA) ja dokosaheksaeenihappoa (DHA), mutta vain vähän tyydyttyneitä rasvahappoja. Omega-3-rasvahapot ovat välttämättömiä aivojen, sydämen, verisuonten, keskushermoston ja silmien kehitykselle ja toiminnalle. Niillä on myös hyvä vaikutus ihoon, niveliin ja mielenterveyteen.

Kalasta saa runsaasti D-vitamiinia, joka vahvistaa luustoa ja ennaltaehkäisee osteoporoosia. Kalan hyvälaatuinen proteiini vastaa ravintoarvoltaan lihan, kananmunan ja maitotuotteiden sisältämää proteiinia. Kala sisältää myös monipuolisen valikoiman muita ravintoaineita, kuten B12-vitamiinia, kivennäisaineita ja seleeniä.

Suositusten mukaan kalaa tulisi syödä vähintään 2 - 3 kertaa viikossa kalalajeja vaihdellen. Kalan käyttöä tulisi lisätä tuntuvasti, sillä useimmat suomalaiset syövät kalaa vain kerran viikossa tai harvemmin.