Hevi-toimittajalta vaaditaan paljon

Henna Antila: Unirestan ravintolatoimenpäällikkö

Oululainen opiskelija- ja henkilöstöravintolayritys Uniresta valmistaa vuosittain yli miljoona lounasannosta yli kymmenessä ravintolassaan. Catering-annoksien määrätkin liikkuvat kymmenissä tuhansissa, mikä tarkoittaa sitä, että yritys tarvitsee hevi-tuotteita vuosittain n. 250 000 kiloa. Tämän kokoisessa bisneksessä vaaditaan hevi-toimittajalta toimitusvarmuutta ja joustavia toimintatapoja.

- Valitsimme hevi-toimittajan kokonaistaloudellisilla kriteereillä. Hinnan lisäksi tavarantoimittajan on sitouduttava toimivaan logistiikkaan. Meille on tärkeää myös, että yhteistyökumppanimme huomioi ympäristöasiat ja on halukas kehittämään niitä kanssamme. Plussaa taas on se, jos raaka-aineita voi toimittaa mahdollisimman läheltä, kertoo ravintolatoimen päällikkö Henna Antila.

Unirestan valintakriteerit ovat tälle ajalle hyvin tyypilliset; tämänhetkisessä markkinatilanteessa hinta nousee yleensä yhdeksi tärkeäksi osa-alueeksi.

- Hinnan lisäksi asiakkaat osaavat arvostaa varsinkin herkissä tuoretuotteissa tuoreutta, hyvää laatua ja joustavaa logistiikkaa. Myös ympäristö- ja vastuullisuusasiat näkyvät jatkuvasti yhä enemmän tarjouspyynnöissä ja sopimusneuvotteluissa, kertoo HoReCa-myyntipäällikkö Susanna Paavilainen Chipstersiltä.

Heviä hyllystä tai räätälöitynä

Uniresta käyttää pääsääntöisesti valmiiksi pilkottuja vihanneksia. Ne ovat nopea ratkaisu sekä salaattibuffetteihin että ruoanvalmistukseen.

- Juuri nyt kokeilemme yhdessä ravintoloistamme itse pyöreästä pilkkomista. Kokeilu käynnistettiin, koska haluamme verrata käytettyä työaikaa, tuotteen lopputulosta ja hävikkiä verrattuna valmiiksi pilkottuun ostettuun tuotteeseen. Esimerkiksi tuorekurkku on osoittautunut sellaiseksi tuotteeksi, joka talvikaudella leikattuna ja kuljettuna  on haasteellinen, Antila kertoo.

Chipsters toimittaa hedelmät ja vihannekset juuri sellaisena kuin asiakas toivoo. Monipuolisesta valikoimasta löytyy monipuolisesti valmiiksi leikattuja vihanneksia ja asiakkaiden toiveiden mukaan kokoja ja muotoja voidaan räätälöidä hyvin joustavasti.

- Chipstersin kanssa asiakaskumppanuus on ollut mutkatonta ja asiakasläheistä. Arvostamme sitä, että he kuuntelevat asiakasta ja ovat valmiita toimimaan meidän toiveidemme mukaan. Asioihin reagoidaan nopeasti ja yhdessä tavoittelemme tyytyväistä asiakasta. Se on meille tärkeää, sanoo Antila.

Uniresta Oy toteuttaa laadukkaat lounasravintolapalvelut: www.uniresta.fi

5 vinkkiä kertoo herkullisista ja trendikkäistä kaali-suvun kasveista.

Katso myös uusi HeVi-esitteemme:

Ajankohtaista

23.03.2016
27.11.2014
21.08.2014