Haluamme kehittää toimintaamme yhteistyössä kanssasi

Kiitos kaikille, jotka vastasitte viime syksynä toteutettuun asiakastyytyväisyystutkimukseemme ja annoitte arvokasta tietoa ja palautetta toimintamme kehittämiseksi. Olemme erittäin tyytyväisiä, että saimme odotettua enemmän vastauksia kyselyymme ja eritoten suuren määrän avoimesti ja spontaanisti kirjoitettua palautetta vaihtoehtokysymysten lisäksi. Niiden avulla olemme jo aloittaneet toimintamme tarkastelun ja kehittämistyön.

Luotamme, että saamamme palaute on rehellistä ja todelliseen kokemukseen perustuvaa, sillä 68 prosenttia vastanneista on käyttänyt tuotteitamme ja palveluitamme yli 5 vuotta ja liki 50 prosenttia vastaajista käyttää tuotteitamme vähintään kerran viikossa tai useammin. Tuoteryhmistämme tutkimukseen vastanneille on käytössä tulleet hienosti tutuiksi meidän kalatuotteidemme rinnalla myös Tuore HeVi ja perunatuotteet, riistapakasteet, tuore liha ja myös jälkiruoka- ja konditoriapakasteet.

Vastanneiden tyytyväisyys tuotteisiimme oli kaikkien kysyttyjen tuoteryhmien osalta pääosin hyvällä tasolla. Myös monipuoliseen tuotevalikoimaamme oltiin tutkimuksessa melko tai erittäin tyytyväisiä. Tuotteidemme tuoreutta, tasalaatuisuutta ja laatua kiiteltiin. Tuotekehitykseen ja –valikoimaan liittyvät toiveet ovat meille arvokasta tietoa ja tuotepäällikkömme kehittävät ja parantavat tarjoomaamme niiden pohjalta jatkossa mahdollisuuksien mukaan.

Asiakaspalveluumme liki 80 % vastanneista olivat erittäin tyytyväisiä. Tukkumyyjämme saivat avoimissa vastauksissa erittäin hienoa ja osittain myös henkilökohtaisesti osoitettua kiitosta ammattitaidosta, ystävällisestä ja joustavasta palvelusta. Erikoiskiitosta teiltä saimme myös toimitusaikoihin, toimitusvarmuuteen ja jakeluun liittyen.

Osa vastanneista kiitteli myös verkkokauppaamme, mutta vastanneiden joukossa oli myös niitä, jotka eivät tienneet, että meillä verkkokauppa on käytössä ja kyselivät, koska sellainen mahdollisesti meille tulee. Tämän palautteen vuoksi olemme asiakaskirjeessämme nostaneet verkkokauppatiedotusta korostetusti hieman eri paikoissa eri tavalla esille, jotta asiakkaamme innostuisivat suuremmassa määrin verkkokauppaamme testaamaan.

HoReCa-asiakaskirje sai myös vastauksissa kiitosta ja se koettiin hyödylliseksi ruokalistasuunnittelussa. Asiakaskirjeen viikkotarjouksista pidettiin, mutta muistutusta viikkotarjoustuotteista toivottiin enemmän. Olemme nyt ottaneet käytännön, että tiistaisin lähetettävässä sähköisessä ”Tuore kala” –hinnastolähetyksessä muistutamme aina seuraavan viikon tarjoustuotteista.

Asiakastyytyväisyystutkimuksessa saadun palautteen perusteella ensiarvoisen tärkeäksi kehityskohteeksi olemme ottaneet reklamaatioprosessin, johon osa vastaajista toivoi parannusta. Tämän osalta korjaavia toimenpiteitä olemme jo laatineet ja tehneet, jotka toivottavasti näkyvät myös asiakkaillemme.

Toimipaikkatyypeittäin tutkimukseen vastanneista oli eniten julkiselta sektorilta (37 %.) Ravintoloita oli vastanneiden joukossa 22 % ja henkilöstöravintoloita 21 %. Ilahduttavaa oli todeta, että saimme vastauksia tasaisesti ympäri Suomea ja toimipaikkojen päivittäiset asiakasmäärät olivat jakautuneet kaiken kokoisiin yksiköihin aina 50 ja yli 2000 asiakkaan paikkoihin.

Ajankohtaista

23.03.2016
27.11.2014
21.08.2014